IYENGAR JOGA RYTAIS

IYENGAR JOGA

Tiksli asanų ir pranajamos atlikimo technika

Iyengar (aijengaro) joga yra B.K.S. Iyengaro išvystytas klasikinės hatha jogos metodas, paremtas Patanžalio Ashtanga (aštuonpakopė) (yama, niyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dhyana ir samadhi) jogos sistema. Šis metodas pasaulyje išgarsėjo dėl tikslios asanų ir pranajamos atlikimo technikos ir mokymų tikslumo.

 

Iyengar jogos metodikos tikslas – saugi, sisteminga praktika pagal kiekvieno žmogaus galimybes. Iyengar jogą gali praktikuoti kiekvienas, nepriklausomai nuo amžiaus ir fizinio pasirengimo. Užsiėmimuose atliekamos jogos pozos („asanos“) su detaliomis instrukcijomis, siekiame kūno dalių lygiavimo, kas užtikrina praktikos saugumą. Sąmoningai nukreiptas dėmesys į kūno padėties simetriškumą asanoje, ugdo koncentraciją, padeda raminti besiblaškantį protą. Naudojamos pagalbinės priemonės (kaladėlės, diržai, volai, pledai), kad praktikuojantis žmogus pozą atliktų pagal savo galimybes, visose pozose siektų lygiavimo.

Iyengar jogos išskirtinumas – praktikos įvairovė. Mes nedarome tų pačių pozų kiekvieną dieną, pozų seka keičiasi. Pozų sekoje yra didžiulė įvairovė. Visa tai padeda išvengti sužeidimų ir piktnaudžiavimų pozomis.

  • Iyengar metodas susistemintas ir sukurtas anatominiu principu. Kiekvienai asanai, kiekvienai kūno daliai yra nusakoma teisinga padėtis, todėl kiekviena individuali kūno dalis, kaip puiki fiziologinių sistemų įvairovė, gali funkcionuoti savo didžiausiu pajėgumu ir pagal savo galimybes.
  • Iyengar metodas iš prigimties yra gydomasis, terapinis, tad ir šios jogos išskirtinumas – jogos pozų pritaikymas terapijai, gydymui. B.K.S. Iyengar išplėtotas pozų modifikavimas sudaro sąlygas maksimaliai panaudoti jogos praktiką žmonėms su negalia.
  • Iyengar joga yra saugi, ją pradėti praktikuoti gali žmonės, kurie nėra fiziškai stiprūs. Iyengar joga puikiai pritaikyta žmonėms, kurie yra ligoti, vyresni ar turi antsvorio arba kenčia nuo įvairių degeneracinių būklių.

Iyengar jogos metodas nuo kitų mokyklų skiriasi:

  • Seka – teisingai sudėliota seka padeda išvengti nervines įtampos, pervargimo.
  • Preciziškumas asanų atlikime (angl. alignment). Kūno dalių (kaulų, sąnarių, raumenų) lygiavimas suteikia žmogui stabilumo, balanso, lankstymo, sukuria daugiau erdvės kūne, lengvumo. Būtent preciziškas išlyginimas, pasak Iyengar, suteikia gydomąjį poveikį.
  • Laikas. Tam tikras asanų išlaikymas padeda pasiekti maksimalų efektą, stiprinami kaulai ir raiščiai. Palaipsniškumo principas: nuo paprasto link sudėtingo.

Iyengar jogos užsiėmimams geriausiai tinka judesių nevaržanti apranga, itin svarbu matyti kelius. Užsiėmimų metų būsite basi.

APIE IYENGAR JOGOS TRENERĘ

Harmoningu judesiu domiuosi nuo vaikystės. Nuolat mokiausi šiuolaikinio šokio. Gilinau žinias specializuotuose seminaruose, vedžiau Kalanetikos užsiėmimus moterims.

Pasiekimai:

  • Individualus teorinis-praktinis kalanetikos pagrindų kursas pagal The Callanetics Exercise Method programą su Aiste Guste-Jančiukiene; 2014 m
  • Judesių fiziologija Callanetics workshop naudojant inventorių (Anna Glazovska, LV) 2015
  • Seminaras „Pilates su Michael King“; 2015
  • PortDeBras basic; PortDeBras Ball mokymai su pačiu įkurėju Владимир Снежик 2016; PortDeBras master klass pamokos su Sigita Baušyte 2015; PortDeBras club system seminaras su Sigita Baušyte 2015 (Fitness-factory) stovykla
  • IYENGAR JOGOS mokiausi pagal B.K.S. Iyengar Yoga Teacher Training Program Introductory I ir II lygį. Be galo dėkinga už galimybę 3 metus mokytis iš geriausių Senior Iyengar mokytojų: Bob Bläser (Germany+USA); Jayne Orton (UK); Rita Keller (Germany); Mary Heath (UK); Claus Grzesh (Austria); Georgie Grütter (Germany); Manouso Manos (USA); Audra Juškienė (Lietuva); Tamara Bujanova (Latvia); Liina Puustinen (Finland); Lauha Halonen (Finland);
  • 2018 m. tapau sertifikuota (Vokietijos asociacijos) IYENGAR JOGOS MOKYTOJA. Tačiau studijos nesibaigė – vis dar esu mokinė šiame kelyje 😊

TELEFONAS PASITEIRAVIMUI

+370 683 86398

P.S. Rytiniai Jogos užsiėmimai atsisveikina iki rudens!

BALLARE MENIU
MENIU